Wednesday, 17 September 2014

# challenge # Cheating

How to Cheat and stay skinny.

*First of all, its a cheat meal and NOT a cheat day.
Some of the ladies on the weight loss challenge have been having issues with cheating, especially on the weekends. Cheating is a major topic when it comes to losing weight. We want a steady weight loss, but at the same time, we need to satisfy some cravings. We are human right?

But some people eh, they say they want to reward themselves, they begin to plan how they will raid the ice cream store come weekend, hahahahaha! Then all the hard work turns to ZERO!!


Here are ways you can cheat and still keep the weight off.

  1. Daily cheats: This one is for people like me. I love my popcorn. Though i don't eat it daily, but I eat it at least 2 times a week.  I work my but off for it daily. So be ready if you want to join this team. Lol!
  2. Weekly cheats: Saturday morning. Yes i say morning, because hopefully you would have burnt off a bit of the excess or unwanted calories. Cheat with things like 1 or 2 pieces of cookies, a small cup of milo. Not more than 200 calories, something you can easily burn off.
  3. Monthly/Milestone cheats: Cheat after you have hit a milestone. You might decide to have a cheat meal every time you lose 5kg or 10kg, depending on how big you are. It can also be every month. But i don't advise this if you didn't lose anything at all through out that month and your clothes didn't even budge. Cheat with a chocolate bar, some fried chicken, a piece of cake or some ice cream. This is more like a reward for reaching your goals.
  4. Cheat as you go/cheat according to your craving: These ones need deliverance. I don't know what else to say. 
Lol!

If you know you wont be able to burn off the cheat meal(in case you eat excess), its better to avoid it. The cravings wont kill you. And i say cheat once in a while and not weekly. If you have to, stick with things like popcorn (i make my own ooo, no be silver bird), bread and butter (2 slices), diet coke, milo etc. If you don't have any cravings, please don't just cheat. 

Please share your cheat mishaps in the comments. Thanks. 
*Ammy Becky where are you, hope you are good?


God bless.
Cheliz.

Photo credit: Pinterest tumblr

15 comments:

  1. HI cheliz, it was good seeing you at the market. me i don't really have cravings per say but i get long throat. my office shares us a piece of cake on someone's birthday, this month alone we have had 5birthdays...kai not helping at all. when i say i don't want, the assistant gives a "reassuring you don't want" that when i fall...... IBI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibi dear, it was nice meeting u too. Thanks. Hahahaha! @ d assist. U can resist those cakes o, Tryyyy. Maybe next time they are sharing, just leave the office for a while or let them know you really dont want to eat cake because you are trying to cut down on bad food. It is well.

      Delete
  2. Dear cheliz, I have a serious problem. Stretch marks have invaded me : my arms, my upper thighs, my abdomen. I have always had great skin. But this problem started as a result of my weight loss journey. Pls help urgently. Am considering stopping exercise cos of this unsightly things. Will appreciate tested products and routines u can recommend. Thank you. God bless

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear, dont be sad oo. First, do you use any kind of bleaching cream or soap? If you do pls stop, it could be aggravating the stretch marks, coupled with the weight loss. Secondly, do you exercise? Exercise will reduce the stretch marks to an extent, so pls start on it. Try "bio oil", use it daily morning and night. Make sure u dont use any other body cream on that area. With time, u'll notice it fading away. Cheers and God bless.

      Delete
  3. Cheliz dear gud morning to u,am very much ok but I ve been a bit busy dats why I couldn't drop comments..Lol
    But I do check in nd I was amazed wen I saw d results of d week 6 workit challenge. ..gosh Cheliz these ur ladies are d bomb oo, I love their determination nd their success. .lol
    Keep up the good work dearies!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Morning dearie. Please take things easy k. Yes o, the babes r on fire. I cant wait to see d physical effect. Chai! Thanks luv and Take care.

      Delete
  4. Hmmmm Cheliz I see u oh... Be throwing subliminals at me... Diariz God oh.. Looooool..... The only thing I saw in ds whole post is... "it's a cheat meal not a cheat day"..... I take two whole days Saturdays and Sundays to cheat.... Looool... Until last 2wks Saturday wen I cudnt recover from it.... I ate pancakes, two packets of chocolates, a big plate of rice salad and chicken (and it was even late).... In one day.When I saw d scale....I shock... I've sha learnt my lesson. Tnks for d post Chelinwa :D... Amanda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha! Amanda darling, u know i mean well naaaa. You are doing great, I am proud of you nne.

      Delete
  5. Hahahahhahahhaha, Amanda. Still laughing at your cheat meals ooooo. You are lucky to have been exercising regularly. If na me overfeed myself for 2days 2kg extra will be awaiting me on Monday morning. LOL. This weight loss journey is not easy o. Sometimes I just feel like eating hot white rice and ata dindin. Lmao.... MissB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Choi! Hot rice and pepe stew!!! Am salivating!!!!

      Delete
    2. Lmao MissB abeg oh keep dt craving far oh.... #TeamFitFam... Yh I add like 1-2kg extra... But wit exercise and dieting it goes away in two days... But this last one held my neck say e no go leave me.... Loool.... Thank God for his strength and grace in ds challenge.

      Delete
  6. Hahahahhahah @keep that craving far. Yes ooo @ #TeamFitFam, I am trying not to even cheat till end of this challenge may God help us. MissB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm, MissB dos this mean that at the end of the challenge, you will go somersault in a big bowl of hot white rice? Lmao! Just asking. cus if i hear.......hahahahahaha!!!

      Delete
  7. veryyyy informative post on cheat meals. i sure needed to read this.

    ReplyDelete